Het kenniscentrum

Maakt ondernemen makkelijker

Salarisadministratie uitbesteden of zelf doen?

Salarisadministratie uitbesteden of zelf doen?

Er zit veel werk in het opzetten én bijhouden van een personeels- en salarisadministratie. Daarom zitten veel ondernemers met de vraag of ze het zelf gaan doen of dat ze de administratie gaan uitbesteden. Om je te helpen een goede keuze te maken, hebben we de voor- en nadelen op een rijtje gezet.

Lees meer
Contact onderhouden met langdurig afwezig personeel

Contact onderhouden met langdurig afwezig personeel

Contact onderhouden met werknemers die langdurig ziek zijn of noodgedwongen thuis moeten werken kan best lastig zijn. Want hoe blijf je deze werknemers betrekken in het huidige werk en de situatie op kantoor zonder daar een gevoel van verplichting bij te geven? Of een medewerker nu langdurig thuis is vanwege ziekte of de huidige Covid-19 crisis, wij geven je tips over het onderhouden van contact.

Lees meer