Handleiding: personeel werven met een betaalde Instagram campagne

Handleiding personeel werven met een instagram campagne

Instagram is na WhatsApp en Facebook het grootste social media platform van Nederland. Dagelijks zijn er meer dan 4 miljoen Nederlanders actief op Instagram en het aantal gebruikers neemt snel toe (Newcom, 2022). Dat biedt veel kansen, ook voor het werven van personeel.

Ga direct naar de handleiding.

Waarom personeel werven met Instagram?

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat er maar weinig mensen actief op zoek zijn naar een baan. Hierdoor zijn traditionele vacaturebanken en wervingsacties niet effectief. Mensen moeten immers zoeken naar een vacature om op een vacaturebank terecht te komen.

Om de passief werkzoekenden te bereiken, kun je gebruik maken van social media. Wanneer je via dit kanaal adverteert, krijgen mensen een vacature voorgeschoteld zonder ernaar te hoeven zoeken. Een aantal voordelen van Instagram als wervingskanaal:

  • Groot aantal gebruikers (meer dan 4 miljoen Nederlanders).
  • Mogelijkheid om lokaal te adverteren.
  • Je kunt doelgroepen maken op basis van interesses.
  • Mensen kunnen solliciteren met een paar klikken (laagdrempelig).
  • Een groot bereik voor relatief weinig geld. Voor 10 euro kun je bijvoorbeeld 1000 mensen bereiken (afhankelijk van campagne-instellingen).

Wat is Instagram?

Instagram is een social media platform waarin gebruikers foto’s en video’s met elkaar kunnen delen. Je kunt mensen en bedrijven volgen. Het platform biedt allerlei mogelijkheden om beeldmateriaal te bewerken en erop te reageren. Ook kun je het platform gebruiken om te adverteren.

Instagram is onderdeel van Facebook. Als je gaat adverteren op Instagram, zul je dit dus moeten doen met behulp van het advertentiebeheer van Facebook.

Handleiding: personeel werven met een betaalde Instagram campagne

Om direct met Instagram aan de slag te gaan, hebben we een handleiding gemaakt. Hierin leggen we stap voor stap uit hoe je een Instagram account aanmaakt en een betaalde campagne opzet in jouw regio. De handleiding is bedoeld voor beginners met geen of weinig ervaring in adverteren op social media. De handleiding bestaat uit de volgende hoofdstukken:

  • Benodigdheden
  • Een Instagram account aanmaken
  • Een Facebook advertentieaccount opzetten
  • Koppeling Instagram en Facebook
  • Een campagne opzetten
  • Een advertentie maken (inclusief gratis sjabloon)
  • Sollicitanten en resultaten

De handleiding is een hulpmiddel om je kennis te laten maken met adverteren op Instagram. Voor vragen of meer uitleg verwijzen we je naar het Helpcentrum van Facebook (Instagram is onderdeel van Facebook).

We wensen je veel succes met je eerste Instagram campagne!

 

Download handleiding

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

*Verplichte velden

Gratis PowerPoint sjabloon

Om je op weg te helpen hebben we een sjabloon in PowerPoint gemaakt dat je gratis kunt downloaden in de handleiding (zie voorbeeld hieronder).

 

Voorgestelde berichten:

 

Praktijkcase: Profuomo

Praktijkcase: Profuomo

Van zakelijk dassenlabel naar een smart casual mannenmodemerk. Profuomo heeft in bijna negentig jaar de nodige veranderingen doorgemaakt. Het Nederlandse modebedrijf blijft zichzelf uitdagen.

Lees meer

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.