Wat is payroll?

Werkgeverschap uitbesteden

Payrolling via Repay HRM houdt in dat je de salarisadministratie en het werkgeverschap uit handen geeft. De medewerker treedt in dienst bij Repay HRM en wij zorgen voor de arbeidsovereenkomst en een tijdige en juiste uitbetaling van het salaris. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de werving en selectie van de medewerkers, verzorgt de personeelsplanning en onderhoudt het dagelijkse contact. Daarnaast worden alle zorgen en risico’s bij ziekte en ontslag overgenomen door Repay HRM. Jij hebt als ondernemer geen omkijken meer naar salarisadministratie, ziekteverzuimbegeleiding en alle overige verplichtingen die een werkgever heeft. Dit alles zonder een afstand te creëren tussen jou en de medewerker.

De voordelen van payroll

Focus op ondernemen

Geen risico bij ziekte

Repay HRM neemt alle verplichtingen over t.a.v. de Wet Verbetering Poortwachter en bij langdurige arbeidsongeschiktheid.

Geen arbeidsrechtelijke risico’s

Bij nieuwe medewerkers heb je geen omkijken naar de transitievergoeding, Repay HRM neemt dit voor haar rekening.

Enkel de gewerkte uren

Met payrolling betaal je enkel de gewerkte uren, bij ziekte en verlof betaalt Repay HRM de medewerker door en ontvang je geen factuur.

Geen salarisadministratie meer

Geen salaris- en contractadministratie en aansluitingen bij de Belastingdienst en pensioenfondsen meer.

Deskundige servicedesk

Op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur is onze deskundige servicedesk telefonisch bereikbaar voor jou en de werknemers.

Tijdsbesparing

Door het werkgeverschap aan ons uit te besteden, bespaar je veel tijd en kun jij doen waar je goed in bent!

Is payroll goedkoper dan personeel in eigen dienst?

Bespaar tijd & geld

 

Door te gaan payrollen bespaar je niet alleen tijd, maar ook geld. In veel gevallen is payroll per saldo goedkoper dan wanneer je zelf personeel in dienst hebt.

Je bespaart namelijk tijd en geld op:

  • Boekhouding
  • Salarisadministratie
  • Opstellen van arbeidscontracten
  • Oplossen van conflicten
  • Ziekteverzuimverzekering
  • Eventueel verzuim
  • (Financiële) problemen omtrent geschillen
  • Transitievergoeding
  • Het beantwoorden van vragen van personeel
  • Doorbetaling bij ziekte of vakantie
  • Bijhouden van kennis van cao’s en arbeidsvoorwaarden

Onderaan de streep betekent dit in veel gevallen dat je goedkoper uit bent wanneer je gaat payrollen. Daarnaast heb je minder zorgen aan je hoofd en kun je je volledig focussen op jouw onderneming. Dat is natuurlijk ook wat waard!

Is payroll goedkoper dan personeel in eigen dienst?

Bespaar tijd & geld

 

Door te gaan payrollen bespaar je niet alleen tijd, maar ook geld. In veel gevallen is payroll per saldo goedkoper dan wanneer je zelf personeel in dienst hebt.

Je bespaart namelijk tijd en geld op:

  • Boekhouding
  • Salarisadministratie
  • Opstellen van arbeidscontracten
  • Oplossen van conflicten
  • Ziekteverzuimverzekering
  • Eventueel verzuim
  • (Financiële) problemen omtrent geschillen
  • Transitievergoeding
  • Het beantwoorden van vragen van personeel
  • Doorbetaling bij ziekte of vakantie
  • Bijhouden van kennis van cao’s en arbeidsvoorwaarden

Onderaan de streep betekent dit in veel gevallen dat je goedkoper uit bent wanneer je gaat payrollen. Daarnaast heb je minder zorgen aan je hoofd en kun je je volledig focussen op jouw onderneming. Dat is natuurlijk ook wat waard!

Goed werkgeverschap

Iedereen telt

Repay HRM staat voor goed werkgeverschap. De payrollmedewerkers zijn verzekerd van een tijdige en juiste uitbetaling van het salaris. Ook hebben zij bij indiensttreding de keuze tussen een wekelijkse en een 4-wekelijkse uitbetaling en reserveringen, zoals vakantiedagen en vakantiegeld, zijn tussentijds opvraagbaar. Daarnaast krijgen zij doorbetaald bij ziekte en zijn zij collectief verzekerd tegen ongevallen. Ook profiteren payrollmedewerkers van premiekortingen op bijvoorbeeld ziektekosten-en schadeverzekeringen.

Welke verantwoordelijkheden houd jij zelf?

Je houdt zelf de regie

Bij payroll geef je de zorgen uit handen, maar de regie en leiding houd je vanzelfsprekend zelf. Je bepaalt dus zelf de werktijden en uren, de planning en de dagelijkse aansturing. Je bent nog altijd de baas op de werkvloer, om het maar even eenvoudig te zeggen. Je kunt ervoor kiezen om de eerste vraagbaak te zijn bij vragen over salaris of arbeidsovereenkomsten, maar je mag de medewerker ook altijd direct naar ons doorverwijzen. Jij bepaalt waar je je prettig bij voelt en wat past bij de cultuur en structuur van jouw organisatie.

Zekerheid

Met het oog op de Wet Keten Aansprakelijkheid is het belangrijk dat jij met de juiste partij in zee gaat. Repay HRM biedt jou middels onderstaande certificaten de gewenste zekerheid.

  • NEN 4400-1
  • NBBU-lid
  • Goedkeurende accountantsverklaring
  • Verklaring goed betalingsgedrag Belastingdienst
  • G-rekening

Hoe schrijf je een goede vacaturetekst? 8 tips

 

Met een goede vacaturetekst creëer je de juiste verwachtingen en zorg je ervoor dat de vacature online vindbaar is. Ook bereik je met een goede tekst de juiste doelgroep en vergroot je de kans dat ze bij je willen werken.

Maar hoe doe je dat? Wij geven 8 tips om je op weg te helpen!

Tip 1: Stel een helder functieprofiel op

Wanneer er vraag is naar een nieuwe collega is het belangrijk om te weten waar die vraag precies vandaan komt. Hoe beter je weet wat je zoekt, hoe duidelijker de vacaturetekst zal zijn. Dit zorgt niet alleen voor betere sollicitanten, maar voorkomt ook misverstanden tijdens het werving- en selectieproces.

Beantwoord de volgende vragen:

  • Welke werkzaamheden moeten worden verricht?
  • Hoeveel tijd is daarvoor nodig?
  • Over welke persoonlijke eigenschappen moet de kandidaat beschikken?
  • Is werkervaring belangrijk? Zo ja, wat voor ervaring is gewenst?
  • Hoeveel budget hebben we (loon)?

Tip 2: Kies de juiste functietitel

Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de vacature. De functietitel is de term waar mensen op zoeken en waardoor ze zich aangesproken voelen. Zorg er dus voor dat de titel aansluit bij de werkzaamheden en dat je een populaire titel gebruikt.

Twijfel je tussen synoniemen, zoals accountmanager of vertegenwoordiger? Dan kun je Google Trends gebruiken. Hier kun je het aantal zoekopdrachten per functietitel bekijken van bijvoorbeeld de afgelopen 6 maanden in jouw regio.

Tip 3: Sterke introductie

Met een sterke introductie pak je direct de aandacht en zorg je ervoor dat de kandidaat verder leest. Je kunt bijvoorbeeld een quote gebruiken van de eigenaar of leidinggevende.  Noem daarnaast direct een aantal unieke kenmerken van de vacature zoals de cultuur, de secundaire arbeidsvoorwaarden of een aantal grote klanten.

Top 4: Voeg alle belangrijke onderdelen toe

Een goede vacaturetekst bevat minstens de volgende onderdelen:

  • Een beschrijving van de werkzaamheden.
  • De voordelen voor de werknemer: primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, ontwikkeling en opleidingen.
  • Functie-eisen: soft skills en hard skills
  • Bedrijfsomschrijving
  • Sollicitatieprocedure

Top 5: Houd het zo kort mogelijk en gebruik bullet points

Door bullet points te gebruiken maak je de tekst beter behapbaar. Een lange lap tekst schrikt af. Dit betekent dat je eventueel wat belangrijke informatie weg moet laten. Vraag jezelf af welke informatie een kandidaat nodig
heeft om te solliciteren. Voor overige vragen kunnen ze altijd contact opnemen.

Tip 6: Spreek de doelgroep aan

Wanneer je een beeld hebt van de ideale kandidaat kun je je schrijfwijze daarop aanpassen. Denk aan de lengte van zinnen, het gebruik van vakjargon of het al dan niet gebruiken van U als aanspreekvorm.

Pas eventueel ook de secundaire arbeidsvoorwaarden aan op de doelgroep. Zoek je mensen tussen de 30 en 40 jaar? Bied dan een optionele thuiswerkdag aan zodat ouders op woensdagmiddag thuis kunnen zijn.

Tip 7: Transparantie

Laat de lezer ervaren waar hij/zij komt te werken. Dit kan tekstueel, maar ook visueel. Voeg bijvoorbeeld een foto of video toe van de werkplek en het team. Je kunt ook de werksfeer beschrijven en quotes toevoegen van collega’s om het extra persoonlijk te maken.

Tip 8: Zet aan tot actie!

Het doel is om kandidaten contact op te laten nemen of te laten solliciteren. Stuur hier dus op aan en maak het de kandidaat zo makkelijk mogelijk. Voeg op meerdere plekken in de tekst een optie tot solliciteren toe. Sluit de vacature af met een oproep om vandaag nog te solliciteren.

 

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Alle velden zijn verplicht.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

*Verplichte velden