Praktijkcase: DA Drogisterij de Vlierboom

Wilma en Its van der Lely begonnen 34 jaar geleden hun drogisterij in Den Haag. Inmiddels is De Vlierboom een begrip in de buurt. Door de samenwerking met Repay HRM kunnen Its en Wilma ongestoord blijven doen waar ze goed in zijn: het helpen van klanten door ze een passend advies te geven over hun gezondheid.

Kleinschalig

Het verhaal van DA Drogisterij de Vlierboom begint in 1986. Wilma en Its beginnen samen een drogisterij op de Mient in Den Haag, in een klein pand van 47 vierkante meter. Wilma heeft op dat moment nog een andere baan en staat haar man bij in haar vrije tijd. Nu, 34 jaar later, zitten ze al 22 jaar samen in de Vlierboomstraat, is het pand in oppervlak verdubbeld en heeft het echtpaar twee dames in vaste dienst. Toch is de kleinschaligheid nooit vergaan. Wilma: ”Mensen komen bij ons omdat wij nog echt de tijd nemen voor de klant. Als er iemand bij ons komt met een gezondheidsprobleem, gaan we samen onderzoeken wat diegene nodig heeft.”

Betere werksfeer

Via een collega kwamen Wilma en Its in contact met Repay. Na wat gesprekken besloten ze om al het personeel onder te brengen bij Repay. Wilma vertelt: “Dit was de beste beslissing ooit. Het overdragen van personeelszaken neemt enorm veel zorgen weg. Ziekte, verzuim en conflicten: alles komt in handen van Repay. Dit zorgt voor een betere werksfeer.”

Goede uitleg

Tijdens een arbeidsconflict neemt Repay de bemiddelende rol aan. Wilma vertelt: “Een aantal jaar geleden hadden wij een arbeidsconflict met een flexwerker die niet op zaterdag wilde werken. Repay heeft deze persoon op de rechten en plichten gewezen en het conflict is uiteindelijk opgelost. Wanneer een instantie als Repay, met veel kennis en ervaring op zak, iets uitlegt aan een flexwerker komt dat heel anders over dan wanneer wij dat zelf doen.”

Probleemoplosser

Het doel van Repay is ondernemers te laten doen waar ze goed in zijn. Op de vraag of dat bij De Vlierboom gelukt is antwoordt Wilma volmondig: “Ja, Repay lost problemen op. Ze ontzorgen en zorgen ervoor dat ik met een fijn gevoel, samen met mijn flexwerkers, op de werkvloer sta.”

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen 4 uur contact met je op (tijdens kantooruren).

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

*Verplichte velden