Praktijkcase: De Stultiens Group

Een echt familiebedrijf dat na een groot drama letterlijk en figuurlijk weer uit de as is herrezen: dat is de Stultiens Group uit Eindhoven. Hier maken ze alles wat je kan bedrukken; van telefoonhoesjes en stempels tot naambordjes. Mede-eigenaar Loek: “Alles wat onze klant bestelt wordt gepersonaliseerd en snel geleverd: voor 15:00 uur besteld is dezelfde dag verzonden.” Loek vertelt over het bijzondere verhaal achter het bedrijf.

Bron: Repay HRM Magazine 2020

Automatisering

In 1993 openen de ouders van Loek een kleine drukkerij in Eindhoven, die al snel wordt uitgebreid met belettering en stempels. Loek: “In 2008 ging het bedrijf helaas failliet, omdat op dat moment alleen de stempels winstgevend waren. Op dat gebied hebben mijn ouders destijds dan ook een doorstart gemaakt. Het loopt zelfs zo goed dat mijn broer Tom een paar jaar later in het bedrijf stapt. Vanaf dat moment groeit het bedrijf stapsgewijs verder door.” In 2016 besluit Loek zich bij het bedrijf aan te sluiten wat vanaf dat moment de Stultiens Group gaat heten. Loek: “Wij zijn gas gaan geven en hebben ervoor gezorgd dat onze werkprocessen werden geautomatiseerd.”

Een soepele samenwerking

Mede door het faillissement van datzelfde jaar werd er gekeken naar een manier om beter en gemakkelijker met personeel om te kunnen gaan. Zo kwamen Loek en zijn familie in 2008 bij Repay terecht. “Het fijne aan Repay is dat de samenwerking zo soepel verloopt. Wanneer er vragen zijn, worden deze meteen opgepakt en krijg je snel een antwoord. Als ondernemer wil je kunnen ondernemen en voor administratieve vragen of personeelszaken heb je dan automatisch minder tijd. Met de hulp van Repay wordt dit een stuk gemakkelijker voor ons”, aldus Loek.

“Het fijne aan Repay is dat de samenwerking zo soepel verloopt. Wanneer er vragen zijn, worden deze meteen opgepakt en krijg je snel een antwoord.”

Loek

Mede-eigenaar

 

Een noodlottige brand

In juni 2017 slaat het noodlot toe: het gebouw waarin de Stultiens Group is gevestigd, brandt volledig af. Loek vertelt: “De brand ontstond gelukkig ‘s nachts, dus niemand raakte gewond. Echter zit je vanaf dat moment wel met je personeel en vaste lasten die doorbetaald moeten worden, terwijl je toekomst in één klap enorm onzeker is. Repay heeft toen onmiddellijk aangeboden om de eerste week de rekening op zich te nemen. Dit heeft ons enorm geholpen.”

Gelijk door

Loek en zijn familie gingen echter niet bij de pakken neerzitten en zochten snel naar een oplossing. Loek: “We hadden twee keuzes: opnieuw beginnen of er helemaal mee stoppen. Omdat we een familiebedrijf zijn, wilden we natuurlijk door. Gelukkig konden we voor de huisvesting van ons kantoor tijdelijk terecht bij bedrijven in de directe omgeving. De brand gebeurde op woensdagnacht en maandagochtend waren we alweer aan de slag. Natuurlijk misten we nog een aantal zaken, zoals lasers voor graveren, maar veel werkzaamheden konden we al snel weer oppakken.” Inmiddels is het pand van de Stultiens Group volledig heropgebouwd en draait het bedrijf op volle toeren.

Meer weten over onze dienstverlening?

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd of wij iets voor je kunnen betekenen? Wij leggen het graag uit tijdens een vrijblijvend (telefonisch) adviesgesprek. Wanneer je het formulier invult, zal één van onze adviseurs contact met je opnemen.

Voorgestelde berichten:

 

Praktijkcase: Profuomo

Praktijkcase: Profuomo

Van zakelijk dassenlabel naar een smart casual mannenmodemerk. Profuomo heeft in bijna negentig jaar de nodige veranderingen doorgemaakt. Het Nederlandse modebedrijf blijft zichzelf uitdagen.

Lees meer

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.