Goed bediend

Payroll voor de horeca

Als horecaondernemer heb je altijd te maken met seizoensinvloeden. Ze zorgen voor pieken en dalen in het aantal gasten en daar moet jij als ondernemer op anticiperen. De grootste uitdaging hierin is natuurlijk de personeelsplanning. Hoe zorg je ervoor dat je voldoende capaciteit hebt in het hoogseizoen en niet vastzit aan personeel en de bijhorende kosten in het laagseizoen? Het antwoord: een flexibele schil.

Payroll in de horeca

Hoe werkt het?

Bij payroll wordt de cao van de opdrachtgever 1 op 1 overgenomen. Dat houdt dus in dat de horeca-cao wordt nageleefd. In de horeca-cao is de mogelijkheid opgenomen dat bij seizoenswerk vanwege klimaat- of natuursinvloeden een tussenperiode van meer dan 3 maanden is toegestaan in plaats van de oorspronkelijke 6 maanden. Bij een seizoenkracht kun je dus telkens een arbeidsovereenkomst voor negen maanden afsluiten zonder je flexibiliteit te verliezen.

Samenwerken met Repay
Waarom payroll?

Met payroll word jij als ondernemer volledig ontzorgt en ben jij vrij van werkgeversrisico’s en verplichtingen. Deze dienst maakt het mogelijk dat Repay HRM jouw bestaande medewerkers overneemt. Bij dit opvolgend werkgeverschap houden wij rekening met het arbeidsverleden van de medewerker en zorgen wij dat er in zijn of haar situatie niets veranderd.

Een payroll medewerker heeft dezelfde arbeidsvoorwaarden en rechtspositie als een medewerker in vaste dienst. In de horeca-cao is de mogelijkheid opgenomen dat bij werk dat alleen voor een seizoen (maximaal 9 maanden) beschikbaar is vanwege klimaat of natuur, af te wijken van de ketenbepaling. Dit houd in dat een medewerker met een tussenpoos van 3 maanden in plaats van de oorspronkelijke 6 maanden opnieuw in de keten begint. Bij een seizoenkracht kun je dus telkens een arbeidsovereenkomst voor negen maanden afsluiten zonder als strandondernemer je flexibiliteit te verliezen.

 

“Het scheelt ons veel tijd”

Hans Cornelissen

 

“In het hoogseizoen is het hier ontzettend toeristisch. We kunnen in totaal ongeveer honderd klanten kwijt. In de zomer zitten wij vaak helemaal vol.’’ Die drukte vraagt om extra handjes op de werkvloer. Sinds 2018 werkt het drietal samen met Repay. “Op dit moment werken er zeven medewerkers van ons via Repay. Dit zijn nog niet al onze werknemers, maar dat is wel het uiteindelijke doel. Deze samenwerking scheelt ons veel tijd en werkzaamheden. Wij zijn blij met alle mensen die voor ons werken, uiteindelijk moeten zij het doen en staan wij meer op de achtergrond.”Bron: Repay Magazine 2019

De voordelen van Repay HRM

Doen waar je goed in bent 

Tot 4 jaar flexibiliteit

Nieuwe medewerkers kunnen tot 4 jaar flexibel ingezet worden, zodat jij efficiënter kunt plannen en geen risico’s loopt op loondoorbetaling.

Geen risico bij ziekte

Repay HRM neemt alle verplichtingen over t.a.v. de Wet Verbetering Poortwachter en bij langdurige arbeidsongeschiktheid.

Geen arbeidsrechtelijke risico’s

Bij nieuwe medewerkers heb je onder andere geen omkijken naar de transitievergoeding, Repay HRM neemt dit voor haar rekening.

Enkel de gewerkte uren

Je betaalt enkel de gewerkte uren, bij ziekte en verlof betaalt Repay HRM de medewerker door en ontvang je geen factuur.

Geen salarisadministratie meer

Geen salaris- en contractadministratie en aansluitingen bij de Belastingdienst en pensioenfondsen meer.

Deskundige HR Servicedesk

Onze mensen zijn gespecialiseerd in personeelszaken en kennen meer dan 140 cao’s. Heb je een vraag? Wij helpen je graag!

Vraag een adviesgesprek aan

 

Heb je vragen over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact op voor een adviesgesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.